KAWAN

Jangan Tersinggung Kawan


Kawan,
Aku mengingatkanmu
tak berarti aku marah padamu
Aku memarahimu
tak berarti aku benci padamu
Aku benci sikapmu,
bukan dirimu
Aku juga tak sempurna,
aku juga penuh dosa
sama sepertimu kawan!
kenapa kita tak saling mengingatkan?
Kau meradang!
Kau bukan setan,
tak kubilang aku malaikat kan?
kita sama kawan!
Mari kita berbagi,
sama-sama berbenah diri
kita mulai detik ini, jangan tunda nanti
bukan besok, bahkan lusa
Antara kita tak tau pasti
Bilakah Dia undang kita kembali.....

Ya Allah... sesungguhnya ku memerlukan teman seperjuangan..
Tabahkan hatiku..kasihkan hatiku kpd saudara2 ku di sekelilingku agar mereka juga turut kasih kpd ku..

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman bersalin (tanpa koyakan, luka dan jahitan)

Tips bersalin tanpa koyakan dan luka

Pengalaman bersalin anak pertama (38 Weeks)